Wywiad: O depresji poporodowej w The People Magazine (video)

Podczas rozmowy z magazynem People Alanis opowiedziała o swoich doświadczeniach z depresją poporodową. Pierwszy raz na ten temat usłyszeliśmy po narodzinach pierwszego dziecka Morissette, synka Evera 25-tego grudnia 2010 r. Okazuje się, że przypadłość powróciła "z czterokrotną siłą", kiedy na świecie pojawiła się córeczka piosenkarki, Onyx Solace 23-go czerwca 2016 r.

People Babies
"Jak byłam mała, wyobrażałam sobie, że będę miała dzieci i wspaniałego partnera. Zupełnie się nie spodziewałam czegoś takiego".
"To jest bardzo izolujące doświadczenie. Zawsze byłam jak Skała Gibraltarska, zaopatrująca, chroniąca, dowodząca. To zakwestionowało wszystko. Znałam siebie jako osobę świetnie podejmującą decyzje i znakomitego lidera, na którym można polegać. Teraz z trudem mogę zdecydować, co zjem na kolację".
 
 


Żeby poradzić sobie z depresją Alanis sięgnęła do medycyny tradycyjnej i homeopatycznej. Codziennie zażywa ruchu, pracuje z terapeutą oraz pisze piosenki.

"Napisałam bardzo dużo piosenek przez ostatnie trzy miesiące. Pisałam piosenkę dziennie. Musiałam zacząć to robić, bo inaczej bym się załamała".
 "Moim głównym priorytetem jest to, żeby mieć pewność, że moje dzieci są kochane, czują silną więź, a ich potrzeby są zaspokojone. Biedny Souleye, czasami pod koniec dnia zostają dla niego tylko resztki mojego wyczerpania. Nawet trzymanie się za ręce jest wtedy głęboko intymnym doświadczeniem".
"Próbuję poświęcać mu czas tak często, jak jestem w stanie. On też robi wszystko, co może. Mówię mu: kiedyś to się skończy, a ja jestem już w połowie drogi. Przepraszam, że nie jestem teraz osobą, jaką znałeś".
People Magazine


Alanis zdecydowała się opowiedzieć o swoich zmaganiach, żeby dodać siły innym kobietom.

"To pozostawia po sobie ogromne piętno. Doświadczam szczególnego rodzaju kontaktu wzrokowego z kobietami, które przeszły przez depresję poporodową, w którym jest milczące: O mój Boże, kocham cię, tak mi przykro!"

People Magazine

Całe video do obejrzenia tutaj: Facebook Dookoła Alanis (POLAND)
Artykuł do przeczytania tutaj: People: Alanis Morissette Reveals Battle with Crippling Postpartum Depression That Took Hold Seconds After Daughter’s Birth

Komentarze

Popularne posty z tego bloga